Er is een verstoring bij Volvo in AudaID.
Er wordt gewerkt aan een oplossing. Wij houden u op de hoogte.
Als uw storing of onderhouds melding er niet tussen staat, kunt u deze doorgeven via het:
support portaal
Er is een verstoring bij Volvo in AudaID.
Er wordt gewerkt aan een oplossing. Wij houden u op de hoogte.
Voor het ophalen en vernieuwen van een Solera Bedrijfscertificaat gebruikt u de ABC Tool. Vanaf 07-05-2024 is een nieuwe versie 4.1.3 beschikbaar op:
https://solera.nl/kennisbank-overzicht/bedrijfscertificaat
Versie 4.1.2 zal na 13-05-2024 een foutmelding genereren.
Voor vragen over de ABC Tool en Bedrijfcertificaten kunt u bellen met Digidentity op nummer 070-700 7976 of via een mail aan helpdesk@digidentity.eu
08-05-2024 11:30
De verstoring met het versturen van VHC-rapporten naar DW Pro is opgelost.
Het kan nog wel de gehele dag duren voordat alle achterstallige VHC-rapporten zijn verwerkt en door u zijn ontvangen.
08-05-2024 08:00
Momenteel worden verstuurde VHC-rapporten niet door DW Pro ontvangen.
Wij werken aan een oplossing.
De verstoring is opgelost.
Op dit moment is er een gedeeltelijke storing op Audascan-bevragingen, vanwege een applicatiefout bij een van onze data-leveranciers. We zijn met hen in contact en werken aan een oplossing.
29-04-2024, het onderhoud is succesvol uitgevoerd.
29-04-2024 vanaf 18.00 uur wordt een kort onderhoud uitgevoerd op de infrastructuur van de ATOSI omgeving.
De werkzaamheden kunnen een zeer korte down tijd van de omgeving betekenen('hick').
Hierdoor kunt u problemen ondervinden bij het benaderen, gebruik van ATOSI en VPIl. Excuus voor het ongemak.
25-04-2024 10:45
De verstoring met de Werkplaats app is opgelost.
25-04-2024 09:30 uur
Momenteel is er een verstoring met de Werkplaats app.
Wij werken aan een oplossing.
19-04-2024, 08.00 uur, Het noodzakelijke onderhoud is succesvol uitgevoerd.
19-04-2024 vanaf 07.00 uur wordt een update uitgevoerd voor Volmachtbeheer.nl.
De update en de noodzakelijke testen die Solera uitvoert betekenen een korte down tijd van de omgeving. Hierdoor kunt u problemen ondervinden bij het benaderen, gebruik van Volmachtbeheer.nl. Excuus voor het ongemak.
16-04-2024 14:45 uur
Momenteel is er een verstoring met de VHC (Vehicle Health Check). Wij werken aan een oplossing.
17-04-2024 10:00 uur
De verstoring met de VHC (Vehicle Health Check) is opgelost. Voertuigen kunnen weer uitgelezen worden.
De verstoring is opgelost. Onze excuses voor het ongemak.
Op dit moment is er een verstoring met het SelfService Portaal. Het aan- en uitzetten van rollen bij een medewerker lukt niet en geeft een foutmelding. Wij zijn met het probleem bezig en houden u op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
Solera
18-04-2024 Het bronbestand wordt (weer) correct aangeboden en ingelezen, verwerkt op volmachtbeheer.nl. De mutaties die zijn toegevoegd in de module Vergunningcontrole op Volmachtbeheer.nl dienen handmatig (door een ingelogde gebruiker) te worden beoordeeld en gesloten. Deze kunnen niet door een automatisch proces worden gesloten/verwijderd.
15-04-2024 update: AFM is druk met het aanpassen van het bronbestand welke kan worden ingelezen, verwerkt in Volmachtbeheer.nl, Vergunningcontrole. De verwachting is dat woensdag, 17-04-2024 de informatie v.w.b. bemiddelaars weer klopt. Excuus voor het ongemak.
Op dit moment is een gesprek gaande tussen AFM en Solera over het (on)terecht verwijderen van vergunningnummers in de geregistreerde gegevens van bemiddelaars bij het AFM wat heeft geleid tot een grote hoeveelheid mailtjes met mutaties vanuit Volmachtbeheer.nl. Deze gegevens worden namelijk, inclusief mutaties, op dagbasis aangeleverd en verwerkt in Volmachtbeheer.nl.
We zijn in overleg met IT beheer/Helpdesk van de AFM om dit issue op korte termijn op te lossen.
Update 10.10 uur: De storing bij RDW lijkt opgelost. RDW Services is daardoor weer operationeel. Wij houden de situatie in de gaten met betrekking tot eventuele terugval
Op dit moment is er een storing bij RDW die onder andere klanten van Solera raakt. Hierdoor is RDW Services op dit moment niet operationeel. We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen.
Zondag 28 april 2024 zal Solera gepland onderhoud uitvoeren op haar databases. Het gaat daarbij om een aantal kleine patches en upgrades toe te passen op de Solera Nederland PostgreSQL productiedatabases. Door dit onderhoud zullen onze producten 1,5 uur niet beschikbaar zijn. We zullen het proces starten om 0.00 uur. En het uitvoeren zal naar verwachting 1,5 uur duren.
Mocht u vragen hierover hebben neemt u dan contact op met ServiceFS@solera.nl.
28-3-2024 12.50 uur
De verstoring is opgelost. Fiat, Lancia en Alfa Romeo geven weer resultaat in AudaID.
28-3-2024 10.19 uur
Op dit moment is er een verstoring met AudaID met de merken Fiat, Lancia en Alfa Romeo.
Er wordt aan een oplossing gewerkt. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.
Update: 10.10 uur Audascan is (weer) beschikbaar voor alle producten!
Totale duur urgente onderhoud 25 minuten.
In verband met urgent onderhoud op ons ATOSI systeem, kan een aantal klanten die Audascan raadplegen voor hun Auto/Motor producten, issues ervaren bij het genereren van een premie.
Wij verwachten dit onderhoud binnen een uur af te ronden.
Wij houden u via deze pagina op de hoogte.
Onze welgemeende excuses voor deze onverwachte overlast.
20-03-2024
Thatcham heeft vanochtend een tijdelijke verstoring gehad. Gebruikers van deze dienst hebben mogelijk geen reparatie informatie kunnen ophalen tussen 08:00 en 09:30. Thatcham heeft ons laten weten dat de storing inmiddels is verholpen.
15-03-2024 12:00
De verstoring met het versturen van VHC-rapporten naar DW Pro is opgelost
15-03-2024 08:00
Momenteel is er een verstoring met het versturen van VHC-rapporten naar DW Pro.
Wij werken aan een oplossing.
28-02-2024 16:30
De verstoring is opgelost
28-02-2024 16:20
Momenteel is er een verstoring bij het gebruik van Qapter.
Wij werken aan een oplossing.
13.30: De verstoring is opgelost.
Momenteel is er een verstoring bij het gebruik van Qapter.
Wij werken aan een oplossing.
22-02-2024 14:00 uur
De vertraging in het ESA berichtenverkeer is opgelost.
22-02-2024 10:00 uur
We willen u graag informeren dat we momenteel te maken hebben met een storing in ons ESA-systeem. Hierdoor kunnen berichten vertraagd zijn of mogelijk niet worden verwerkt. Ons team werkt hard aan het oplossen van dit probleem en we streven ernaar om de service zo snel mogelijk te herstellen.
Onze excuses voor het eventuele ongemak dat dit kan veroorzaken. We houden u op de hoogte van de voortgang en danken u voor uw geduld en begrip.
Het probleem met versturen van berichten via het TIME EMS-platform richting I09-postbussen is opgelost.
Berichten geadresseerd naar I09 worden nu weer op de juiste manier doorgezet naar de betreffende I09-postbus van de ontvanger. Berichten die in eerste instantie niet zijn verwerkt, worden door Solera alsnog aangeboden.
Op dit moment zijn er problemen met het verwerken op het TIME EMS-platform van door de maatschappij aangeleverde berichten. Via update(s) op deze melding zal Solera de status doorgeven.